Нэвтрэх хэсэг Нэвтрэх
Монгол улс дахь боловсролын хөрөнгө оруулалтыг өгөөжийн шинжилгээний аргаар судалсан зарим үр дүн

Хэвлэлийн нэр: Тогтолцооны хандлага ба боловсролын судалгаа

Зохиогч:  Т.Батболд

Хамтран зохиогч:

Хэвлүүлсэн огноо: 2014-03-28

Хуудас дугаар: 281

Өгүүллийн хураангуй:

Монгол улсын хувьд боловсролд оруулсан хөрөнгө оруулалтыг хэрхэн үр өгөөжтэй, цаашид ямар арга замаар сайжруулах гэдэгт үнэлэлт дүгнэлт төдийлөн өгөхгүй байна. Өөрөөр хэлбэл, төсвөөс боловсролын салбарт хуваарилсан мөнгөний хэмжээ жил бүр нэмэгдэж л байвал үүнийг хөрөнгө оруулалт сайн хийгдэж байна гэж үзэж болохгүй, учир нь боловсролд оруулсан хөрөнгө нь хэрхэн үр өгөөжтэй, зөв захиран зарцуулагдаж, цаашид урт хугацаанд үр ашгаа өгч байна вэ гэдгээр дүгнэгдэх ёстой.

Харин энэхүү судалгааны ажлаар боловсролын хөрөнгө оруулалтыг өгөөжийн шинжилгээний аргууд болох үр ашиг-өртгийн харьцаа, цэвэр үр ашгийн өнөөгийн үнэ цэнэ, дотоод өгөөжийн түвшинг тооцох огтлолын арга, регрессийн шинжилгээгээр тооцож үнэлэн хэрхэн үр ашигтай зарцуулдаг, мөн цаашид үр ашгийг сайжруулах арга замыг тодорхойлон үр дүнг гаргасан болно.