Нэвтрэх хэсэг Нэвтрэх
INVESTIGATING THE ICT USAGE IN ENGLISH LANGUAGE CLASSROOMS

Хэвлэлийн нэр: ГХС-ийн 20 жилийн ойд зориулсан олон улсын эрдэм шинжилгээний хурал “Гадаад хэлний сургалт: зэрэгцүүлсэн хэлзүй, заах аргын тулгамдсан асуудлууд”-ын эмхэтгэл

Зохиогч:  П.Баянжаргал

Хамтран зохиогч:

Хэвлүүлсэн огноо: 2013-04-18

Хуудас дугаар: 51-56

Өгүүллийн хураангуй:

The use of technology devices, such as televisions, tape recorders and video recorders have been incorporated as a tool for language teaching since 1960s. There was evidence of many problems in terms of technical skills at the beginning, and it took about a generation for the technical skills and the technical problems to be ignored out. However, teachers are faced with some barriers that prevent them to employ information and communications technology (ICT) in the classroom or develop supporting materials through ICT. Therefore, this study aims to explore the secondary school English language teachers’  attitudes and usage of ICT.

  

Өгүүллийн төрөл: ЭШХ-ын эмхэтгэлд бүрэн хэмжээний өгүүлэл

Өгүүллийн зэрэглэл: Дотоод

Түлхүүр үг: #ICT #Learner-centered learning #Cooperative learning #Expository-based learning #Inquiry-based learning #Individual learning

Хавсаргасан файл:

bayan_jargal2007@yahoo.com

Өгүүлэл нэмсэн: П.Баянжаргал