“Нийгмийн халамжийн салбарын хүний нөөцийн зарим асуудлыг халамжийн үйлчилгээний жишээн дээр судалсан дүнгээс”
Хэвлэлийн нэр: ХУИС эрдмийн ХИС-ийн докторант магистрантуудын бүтээлийн эмхтгэл, УБ, 2012 он
Зохиогч:  Б.Мягмарсүрэн
Хамтран зохиогч:
Хэвлүүлсэн огноо: 2012-04-13
Хуудас дугаар: 80-84
Өгүүллийн хураангуй: Удиртгал
Нийгмийн
халамжийн салбарын хүний нөөцийн хөгжил, шинэчлэлийн асуудал нь нийгмийн
халамжийн байгууллагын тогтолцоо үйлчилгээний арга зүйтэй нягт холбоотой.
Монгол улсад нийгмийн халамжийн тогтолцоо (1997) бий
болсноос хойш нийгмийн халамжийн үйлчилгээ олон хэлбэртэй болж
өргөжсөн ч дийлэнхидээ бэлэн мөнгө хэлбэрийн тэтгэмжүүд байжээ. Тухайлбал. Хамгийн
их бэлэн мөнгө олгож байсан үе бол 2005-2009 онуудад нèéãìèéí õàëàìæèéí òîãòîëöîîíä õ¿¿õäèéí ìºíãº,
øèíý ãýð á¿ëä ºãºõ 500.000, áàéíãûí àñðàìæ, ºíäºð íàñíû òýòãýâýð, áóñàä òýòãýìæ
ãýýä àâààä ¿çâýë á¿ãä ìºíãºí õýëáýðýýð îëãîãääîã ¿éë÷èëãýýí¿¿ä байжээ. Эдгээр тэтгэмжүүд нь хүмүүсийн амьжиргаанд үзүүлэх
нөлөө нь бага байсан төдийгүй нийгмийн
ажилтнуудыг халамжийн мөнгө түгээх няравын ажил хийлгэж байсан юм. Өнөөгийн
халамжийн тогтолцоо нь тэтгэмж өгөхөөс илүүтэйгээр иргэдийг чадавхижуулахад
чиглэсэн хөгжлийн үйлчилгээний зарчимд шилжиж байна. Энэхүү зарчимтай
уялдаатай хөгжлийн үйлчилгээ бол
Нийгмийн халамжийн тухай хуулийн 26-р зүйлд
тусгагдсан “Îëîí íèéòèéí îðîëöîîíä
ò¿øèãëýñýí íèéãìèéí õàëàìæèéí ¿éë÷èëãýý” Өгүүллийн төрөл: Их сургуулийн эрдэм шинжилгээний бичиг
Өгүүллийн зэрэглэл: Дотоод
Түлхүүр үг:
#олон нийтийн оролцоонд түшиглэсэн нийгмийн халамжийн үйлчилгээ
#нийгмийн халамж
#хүний нөөц