Нэвтрэх хэсэг Нэвтрэх
Онотологи болон агуулгат суурилсан 3D бодит орчинг сэргээх

Хэвлэлийн нэр: www.google.mn

Зохиогч:  Д.Алтанзаяа

Хамтран зохиогч: [Д.Батзаяа:99.MAT050],[Д. Эрдэнэтуяа:99.MAT090]

Хэвлүүлсэн огноо: 2014-04-19

Хуудас дугаар: 3

Өгүүллийн хураангуй:

Интернэт болон мэдээллийн системийн хувьд 3D бодит орчин нь хэмжээ, тооны хувьд маш их хэрэглэгчидтэй болсон. Иймээс бид агуулга болон Semantic-д суурилсан 3D бодит орчинг сэргээх шинэ аргыг энэ судалгааны ажилд дэвшүүлсэн.
Нэгдүгээрт: VRML форматаар өгөгдсөн 3D бодит орчиныг шинээр ангилагдсан өгөгдлийн санд оруулсан. Semantic аргад хүрэхийн тулд агуулга (3D объектоор бодит орчинг байгуулах) болон Агуулгын тухай мэдээлэл (зохиогчид, файлын формат гэх мэт)-ийг багтаасан өөр өөр бодит орчинг оролцуулсан онтологийг бүтээнэ. Энэ онтологи OWL-аар тодорхойлогддог нь W3C хэлийг санал болгодог. Тиймээс бидний санал болгосон SPARQL хэлнийг хэрэглэдэг өгөгдлийн баазаас хүссэн 3D орчинг гаргаж авна. Бид энэ өгөгдлийн баазад хүссэн бодит орчноо агуулгаар нь хайдаг аргад суурилсан хэлбэрийг сүүлийн байдлаар санал болгосон. Энэ арга нь бодит орчинуудын хоорондох ижил байдлыг тодорхойлох шинэ хэмжээс дээр суурилсан байдаг.